Stočani u Brinju 2015.HKUD „Stolac“ iz Stoca sa svojim župnikom don Rajkom uzvratili su u subotu i nedjelju, 10. i 11. listopada 2015. prijateljski posjet KUD-u „Brinje“ iz Brinja u Lici i njihovu župniku vlč. Peji Ivkiću, koji su ove godine za Ilindan na poziv Stočana gostovali u Stocu. Brinjaci su sada pozvali na uzvratni posjet nas Stočane i našega Dumu što smo mi s oduševljenjem prihvatili.

Pošli smo u subotu, 10. listopada u pet sati ujutro „Moro-Busom“ i uz Božji blagoslov krenuli prema Brinju. Najprije smo posjetili Nacionalni park „Plitvička jezera“ gdje nas je ulaznicama počastio naše gore list Ivan Mustapić. U Parku smo se zadržali dva sata, iako smo mogli biti 4-5 sati, voziti se brodom i vlakom, ali zbog kiše uzeli smo kraću rutu. Svakako je bilo lijepo i nezaboravno uz puno fotografiranja i pjesme.

Na ulazu u Brinje čekao nas je naš zemljak, Stočanin gosp. Ivan Mustapić, inače hrvatski i svjetski prvak u bacanju koplja, koji stanuje i vodi vlastitu firmu u Zagrebu, ali ima vikendicu u Brinju, pa je on i povezao ova dva naša društva, Brinje i Stolac, Liku i Hercegovinu i naša dva župnika, na čemu mu iskreno zahvaljujemo. U Brinje smo došli u subotu oko 15,30 sati gdje su nas dočekali naši domaćini, župnik i Kud „Brinje“ na čelu s predsjednikom gosp. Željkom Dasovićem. Prijateljska i srdačna dobrodošlica uz prigodno čašćenje domaćim specijalitetima. Poslije smo krenili kod naših domaćina na osvježenje, odmor i okrijepu, a naš Dumo kod mjesnog župnika.

U 19,00 sati u dvorani „Vatrogasnog doma“ priređena je „Večer folklora“ gdje smo održali cijelovečernji program uz punu dvoranu gostiju i prijatelja. Voditejica je nas i sve nazočne lijepo pozdravila i najavila program Društva, pa su zatim na brinjskoj pozornici zaredali hercegovački bećarci, kola, pjesme, igre, trusa i lindžo, a sve popraćeno čestim, spontanim i gromoglasnim pljeskom oduševljene publike, tako da su se pozornica i dvorana stopile u jedno tijelo. Pokazali smo dostojno svu kulturu i ljepotu Hrvata stolačkoga kraja kroz pjesmu i igru. Na kraju su razmjenjeni prigodni darovi uz lijepe i prijateljske dosjetke i šale dvojice predsjednika društava Željka i Nikole, a onda je naš Dumo pozdravio čitavi skup, mjesnoga župnika, KUD „Brinje“ na čelu s predsjednikom Željkom, poseban pozdrav uputio je našemu Ivanu i zahvalio svima na lijepom gostoprimstvu, te pronašao povijesne poveznice Like i Hercegovine što je skup lijepo pozdravio. Poslije je slijedila obilata večera, ugodan razgovor te prijateljsko druženje uz pjesmu i igru predvođenu brinjskim tamburašima. Na kraju bogato ispunjene večeri krenuli smo na počinak kod naših domaćina.

Sutra u nedjelju u 9,00 sati pošli smo u obilazak brinjskih znamenitosti, a župnik domaćin je već prije našega Dumu proveo kroz čitavo Brinje rastumačivši mu sve njegove ljepote. Sada smo najprije uz stručno vodstvo ravnateljice Turističke zajednice posjetili gradski muzej, pa u pratnji naših domaćina posjetili Frankopanski plemićki grad Brinje iz koga se obranilo Brinje od Turaka.

U 11,00 sati slijedila je sv. Misa koju je, uz koncelebraciju župnika domaćina, predvodio i prikladnu propovijed održao naš Dumo. Pod sv. Misom čitali su naši mladi i predvodili liturgijsko pjevanje u koje se uključila čitava crkva koja je bila ispunjena do posljednjeg mjesta. Na početku je mjesni župnik sve pozdravio i izrazio zadovoljstvo što se dogodio ovaj susret najprije u Stocu, a evo sada i u Brinju, na pozdrave je uzvratio naš župnik, pozdravio sve zaslužne za ovaj susret i zaželio da se ova druženja nastave, jer „Ovo je dan što ga učini Gospodin“. U propovijedi je Dumo istaknuo sve one vrijednosti koje su naš narod očuvale u njegovoj povijesti a to je: Vjera u Boga, obiteljska molitva, nedjeljna sv. Misa, kršćanski brak i zdrava obitelji, to su vrijednosti koje su nas održale u povijesti i koje će nas očuvati u budućnosti.

Poslije sv. Mise zbog kišnog vremena, održali smo kratki program u crkvi koji je popraćen velikim oduševljenjem svega nazočnog mnoštva. Poslije Mise vani ugodna atmosfera rukovanja, čestitanja, pozdravljanja, kratko čašćenje u župnoj dvorani, pozdrav i zahvala domaćinima i krećemo na ručak u našega Ivana u njegovu obiteljsku kuću, gdje nas uz Ivana radosno dočekuje njegova supruga i tri sina, tu su uz nas Stočane i Brinjake Ivanova braća, rođaci, prijatelji koji za ovu zgodu dođoše iz Zagreba, Rijeke i drugih mjesta te brinjski župnik i načelnik. Ivan iznese pred nas sve što je imao, Lukulova gozba, Dumo pozdravi domaćina i zazva Božji blagoslov na sve nas i domaćinsku obitelj. Krenu gozba, pjesma i prijateljski razgovor. Poslije nam Ivan pokaza s Vidikovca svu ljepotu brinjsko-senjskog kraja, te u 15,30 sati krenusmo kući obogaćeni svime što smo doživjeli u ova dva dana. Dođosmo u Stolac u 22,00 sata zahvalni Bogu za sva dobra koja nam je udijelio pri ovom susretu, a domaćinima i našem Ivanu hvala na lijepom prijemu.

Kontakt info

HKUD "STOLAC" Stolac
Zrinsko-Frankopanska bb
88360 Stolac

+387 (0)63 496 009

+387 (0)36 853 005

info@hkud-stolac.com

"Stolac grad svetog Ilije, u njemu mi najmilije,
Stolac grad volim ja, sve dok teče Bregava!"